Part of Series "A look at the Perfumery of Great Fashion Designers" by Perfume da Rosa Negra
"Un ange peu-être bon ou mauvais" (Thierry Mugler)
Como uma sensata integrante do sexo feminino, uma das melhores frases de Thierry Mugler com a qual eu tenho que concordar e assinar embaixo é que "as mulheres são anjos e anjos podem ser bons ou maus". Ser anjo bom e mau está intríseco no caráter dual de todo o ser humano, e principalmente as mulheres têm esta perspicácia de serem dóceis e más quando assim o desejam, mesmo que seja na mais sedutora e boa de todas as maldades: seduzir um homem ao extremo a fim de deixá-lo de joelhos a desejá-la como se ela fosse a última estrela da noite a tirá-lo da solidão, a lhe dar o prazer mais doce de todos os prazeres, a salvá-lo da mesma solidão que Thierry Mugler sentia ao contemplar as estrelas, e que serviu de inspiração para selecionar o frasco azul radiante em formato de estrela para o seu primeiro perfume, o aclamado Angel, o mais gourmand oriental de todos as fragrâncias desta categoria, o revolucionário perfume lançado em 1992 para ser um clássico moderno atemporal , marcando a história da perfumaria com uma das fragrâncias mais hate-love dos últimos anos.
Angel, como uma figura mítica na perfumaria, significou um lançamento profético não somente para a marca , mas para o mercado. A partir de Angel, a indústria de perfumes e, por conseguinte, os consumidores passaram a valorizar os perfumes gustativos com notas doces como caramelo, chocolate, baunilha, praline, etc. Tal fato foi um divisor de águas, extremamente espetacular na inovação da indústria de perfumes, fato tal que, Guerlain Shalimar, ainda que encorpado com um fundo abaunilhado, não foi responsável por levar dentro do classicismo francês e nem mesmo a nível global. Este passo tinha que ter um estilo ousado como o de Thierry Mugler, fora do circuito da estética da perfumaria francesa. Tinha que ser feito por uma marca que exalta a mulher como uma estrela moderna e capaz de reinventar-se mantendo os extremos da delicada docilidade e da poderosa sensualidade.
Provavelmente quando a fragrância foi criada na década de 90, Thierry Mugler jamais imaginaria que, nos anos posteriores, seu perfume evocaria sua própria história na moda, controversa a lhe dar o status de o Terrible Enfant da moda, despertando admiração e rejeição. Angel tem o poder da fascinação, sendo uma das obras primas da perfumaria moderna incluindo notas gustativas que nunca haviam sido convertidas em um fenômeno de vendas até a atualidade. Angel também tem o poder de ser rechaçado até mesmo por quem, no fundo, assume que ele é uma fragrância diferenciada. O anjo que, segundo Thierry Mugler, tem ares delicados mas o poder inestimável da sedução. O anjo que possui a emblemática beleza e atitude de controlar o seu destino para sempre, ano após ano, assim como Angel foi capaz de controlar o faturamento da marca.
A fragrância foi composta a partir de uma idéia muito feminina do universo Thierry Mugler, a mulher Angel, delicada e sedutora cujo estilo e personalidade é mais importante que a roupa que ela usa, no entanto, os elementos da fragrância como o mix e o frasco contam com características autobiográficas do estilista. A começar pela composição que leva notas de bergamota e mandarina, maracujá, pêssego, damasco, mel, chocolate, caramelo, baunilha, tonka bean e patchuli. As notas gustativas evocam a sua infância cujas memórias olfativas celebravam a doçura dos petits gâteaux, do algodão doce, dos caramelos, das notas açucaradas, etc. As estrelas também era preciosas nas emoções do estilista em sua intimidade com o céu azul e radiante.
Assim como todo perfume controverso e perfeitamente bem feito, Angel guarda um mistério no próprio mix olfativo porque, há um apelo frutal mais seco que não é tão evidente por conta da explosão gourmand , e no mínimo ele deixa de ser relevante na experiência olfativa. Neste momento, dada a complexidade da fragrância, somente é possível imaginar mais damascos secos que, por si só já têm um gosto exótico e que aqui são cobertos por um fino chocolate preparado com mel e amêndoas, enquanto muito imediatamente um sobretom muito açucarado adoça a fragrância de uma forma tão over como sentir o algodão doce dissolver na língua. Este acorde mais frutal, que só pode ser notado com uma relação de intimidade com a pele após algumas aplicações, está justaposto às camadas gustativas de mel, caramelo e chocolate que em Angel são notas não tão convencionais e evocam um cheiro gourmand feito especialmente para Thierry Mugler. Este acorde em três notas é tão exclusivo como uma peça de haute couture, e até hoje é reconhecido em outras fragrâncias na linha, como uma verdadeira assinatura olfativa da marca.
Após uma saída muito rápida de frescor, a sensualidade deste acorde básico é muito mais ressaltado pelo mel e caramelo que dominam mais a fragrância antes da camada mais macia do chocolate. Ainda que os tons de caramelo dão a impressão de uma calda caramelizada caindo sobre amêndoas achocolatadas, e mais adiante no coração de Angel, cobrindo madeiras escuras e sensuais de patchuli com leves e sinuosos toques resinosos, Angel foi feito para equilibrar e priorizar 5 notas principais: mel, chocolate, caramelo, patchuli e baunilha, ressaltando as três primeiras notas das duas últimas que, no drydown, são deliciosamente viciantes e sensualmente mais apelativas por conta de um certo comforto pós-overdose de doces e que premia a mulher com uma agradável nota de baunilha.
Há a impressão de que, por trás, do fabuloso frasco estrelar e das lembranças infantis de Thierry Mugler, há uma necessidade de encontrar, mesmo que em sonhos ao olhar o céu estrelado, uma festa de adultos com várias guloseimas exclusivas feitas com um sabor e cheiro únicos. Angel consegue ser incrivelmente inocente no mix mas sedutor na atitude, e o seu glamour está em usá-lo moderadamente como degustar caríssimos e viciantes docinhos somente em momentos especiais, como uma uma ocasião divertida, sedutora, fashion glam e ludicamente fascinante como ser a musa do planeta Thierry Mugler, e com isso evitar que a fragrância caía na trivialidade.
Angel tem uma excelente proposta entre conceito, o mix e o marketing. Exalta uma imagem elegante e sensual, acrescida à jovialidade e a alegria das doces notas que abrem uma faceta angelical à fragrância e este savoir faire glamuroso de Thierry Mugler como parte de um macrocosmo extraordinário no mundo da moda, um mundo estelar em uma era em crescente vanguarda que somente ele poderia criar, de mulheres delicadas e ousadas na medida certa da feminilidade em um mundo real no qual, infelizmente, a futilidade e a vulgaridade foi incorporada em uma parte das mulheres. Certamente, a heroína de Thierry Mugler é um Angel nascida de uma estrela distante, e por isso, do contrário do que ocorre, o perfume deve ser usado com requinte, nesta atmosfera de feminilidade e glamour.
A mulher Angel tem este espectro dúbio de ser acessível na contemporaneidade existente em maravilhosas mulheres Muglerianas, e ao mesmo tempo, ser distante como uma peculiar estrela de magnetismo único, pertencente a um outro planeta, uma rara beleza em todas as suas nuances físicas e comportamentais e isso está refletido na criatividade usada na fragrância. Por esta harmonia e pelo empreendedorismo gourmand, a maison de Thierry Mugler e o perfumista Olivier Cresp foram extremamente brilhantes nesta criação que, como a marca de bons afortunados, tem a estrela em si mesmos.
Angel, como uma figura mítica na perfumaria, significou um lançamento profético não somente para a marca , mas para o mercado. A partir de Angel, a indústria de perfumes e, por conseguinte, os consumidores passaram a valorizar os perfumes gustativos com notas doces como caramelo, chocolate, baunilha, praline, etc. Tal fato foi um divisor de águas, extremamente espetacular na inovação da indústria de perfumes, fato tal que, Guerlain Shalimar, ainda que encorpado com um fundo abaunilhado, não foi responsável por levar dentro do classicismo francês e nem mesmo a nível global. Este passo tinha que ter um estilo ousado como o de Thierry Mugler, fora do circuito da estética da perfumaria francesa. Tinha que ser feito por uma marca que exalta a mulher como uma estrela moderna e capaz de reinventar-se mantendo os extremos da delicada docilidade e da poderosa sensualidade.
Provavelmente quando a fragrância foi criada na década de 90, Thierry Mugler jamais imaginaria que, nos anos posteriores, seu perfume evocaria sua própria história na moda, controversa a lhe dar o status de o Terrible Enfant da moda, despertando admiração e rejeição. Angel tem o poder da fascinação, sendo uma das obras primas da perfumaria moderna incluindo notas gustativas que nunca haviam sido convertidas em um fenômeno de vendas até a atualidade. Angel também tem o poder de ser rechaçado até mesmo por quem, no fundo, assume que ele é uma fragrância diferenciada. O anjo que, segundo Thierry Mugler, tem ares delicados mas o poder inestimável da sedução. O anjo que possui a emblemática beleza e atitude de controlar o seu destino para sempre, ano após ano, assim como Angel foi capaz de controlar o faturamento da marca.
A fragrância foi composta a partir de uma idéia muito feminina do universo Thierry Mugler, a mulher Angel, delicada e sedutora cujo estilo e personalidade é mais importante que a roupa que ela usa, no entanto, os elementos da fragrância como o mix e o frasco contam com características autobiográficas do estilista. A começar pela composição que leva notas de bergamota e mandarina, maracujá, pêssego, damasco, mel, chocolate, caramelo, baunilha, tonka bean e patchuli. As notas gustativas evocam a sua infância cujas memórias olfativas celebravam a doçura dos petits gâteaux, do algodão doce, dos caramelos, das notas açucaradas, etc. As estrelas também era preciosas nas emoções do estilista em sua intimidade com o céu azul e radiante.
Assim como todo perfume controverso e perfeitamente bem feito, Angel guarda um mistério no próprio mix olfativo porque, há um apelo frutal mais seco que não é tão evidente por conta da explosão gourmand , e no mínimo ele deixa de ser relevante na experiência olfativa. Neste momento, dada a complexidade da fragrância, somente é possível imaginar mais damascos secos que, por si só já têm um gosto exótico e que aqui são cobertos por um fino chocolate preparado com mel e amêndoas, enquanto muito imediatamente um sobretom muito açucarado adoça a fragrância de uma forma tão over como sentir o algodão doce dissolver na língua. Este acorde mais frutal, que só pode ser notado com uma relação de intimidade com a pele após algumas aplicações, está justaposto às camadas gustativas de mel, caramelo e chocolate que em Angel são notas não tão convencionais e evocam um cheiro gourmand feito especialmente para Thierry Mugler. Este acorde em três notas é tão exclusivo como uma peça de haute couture, e até hoje é reconhecido em outras fragrâncias na linha, como uma verdadeira assinatura olfativa da marca.
Após uma saída muito rápida de frescor, a sensualidade deste acorde básico é muito mais ressaltado pelo mel e caramelo que dominam mais a fragrância antes da camada mais macia do chocolate. Ainda que os tons de caramelo dão a impressão de uma calda caramelizada caindo sobre amêndoas achocolatadas, e mais adiante no coração de Angel, cobrindo madeiras escuras e sensuais de patchuli com leves e sinuosos toques resinosos, Angel foi feito para equilibrar e priorizar 5 notas principais: mel, chocolate, caramelo, patchuli e baunilha, ressaltando as três primeiras notas das duas últimas que, no drydown, são deliciosamente viciantes e sensualmente mais apelativas por conta de um certo comforto pós-overdose de doces e que premia a mulher com uma agradável nota de baunilha.
Há a impressão de que, por trás, do fabuloso frasco estrelar e das lembranças infantis de Thierry Mugler, há uma necessidade de encontrar, mesmo que em sonhos ao olhar o céu estrelado, uma festa de adultos com várias guloseimas exclusivas feitas com um sabor e cheiro únicos. Angel consegue ser incrivelmente inocente no mix mas sedutor na atitude, e o seu glamour está em usá-lo moderadamente como degustar caríssimos e viciantes docinhos somente em momentos especiais, como uma uma ocasião divertida, sedutora, fashion glam e ludicamente fascinante como ser a musa do planeta Thierry Mugler, e com isso evitar que a fragrância caía na trivialidade.
Angel tem uma excelente proposta entre conceito, o mix e o marketing. Exalta uma imagem elegante e sensual, acrescida à jovialidade e a alegria das doces notas que abrem uma faceta angelical à fragrância e este savoir faire glamuroso de Thierry Mugler como parte de um macrocosmo extraordinário no mundo da moda, um mundo estelar em uma era em crescente vanguarda que somente ele poderia criar, de mulheres delicadas e ousadas na medida certa da feminilidade em um mundo real no qual, infelizmente, a futilidade e a vulgaridade foi incorporada em uma parte das mulheres. Certamente, a heroína de Thierry Mugler é um Angel nascida de uma estrela distante, e por isso, do contrário do que ocorre, o perfume deve ser usado com requinte, nesta atmosfera de feminilidade e glamour.
A mulher Angel tem este espectro dúbio de ser acessível na contemporaneidade existente em maravilhosas mulheres Muglerianas, e ao mesmo tempo, ser distante como uma peculiar estrela de magnetismo único, pertencente a um outro planeta, uma rara beleza em todas as suas nuances físicas e comportamentais e isso está refletido na criatividade usada na fragrância. Por esta harmonia e pelo empreendedorismo gourmand, a maison de Thierry Mugler e o perfumista Olivier Cresp foram extremamente brilhantes nesta criação que, como a marca de bons afortunados, tem a estrela em si mesmos.
Ter o dom de ter e ser Angel não é para qualquer mulher, por isso, ainda que seja copiado e criticado indiscriminadamente por diversas vezes, usar Angel não é um estado de espírito, é simplesmente ser. Ser muito bom, em termos de criação olfativa e sentir a maldade alheia porque, de fato, nunca ninguém conseguirá copiá-lo à altura da arte de Thierry Mugler. Assim, é a mulher Angel. No meio de várias estrelas, ela brilha unicamente, seduz como se pudesse trazer à pele a marca divinal que diferencia uma mulher das demais, a sofisticada marca angelical das também sensuais estrelas Muglerianas.
Versão avaliada: Eau de Parfum
Poder de duração: Mais de 12 horas
Sillage: Forte
Drydown: Gourmand oriental
Notas: bergamota e mandarina, maracujá, pêssego, damasco, mel, chocolate, caramelo, baunilha, tonka bean e patchuli.
Perfumista : Olivier Cresp. Direção executiva de Véra Strübi (Thierry Mugler maison), Yves de Chiris (VP Marketing ex-Quest International) sob direção criativa de Thierry Mugler.
(English version)
As a sensible woman, I have to agree with one of the best quotes of Thierry Mugler "Women are angels and they may be good or bad". Be a good and bad angel is intrinsic in the dual character of each human being, and mainly women have this insight of being sweet and bad when they wish to be, even if be it in the most seductive and best of all badnesses is not an evil thing: to seduce a man too far until make him fall on his knees desiring her as she would be the last night star and take him from any solitude, giving man the sweetest pleasure among all pleasures and save him from the same loneliness that Thierry Mugler felt when he stared stars which were his inspiration to select a brilliant blue flacon in format of star for his first fragrance, the acclaimed Angel, the most superbe gourmand oriental in its category, the revolutinary fragrance released in 1992 to be a timeless modern classic, and that represented a milestone in the perfumery as one of the most hate-love fragrances in the last times.
Angel, in its mythical role in perfumery meant a prophetical release not only for the brand, but for the market. From Angel, the perfume industry and, hence, consumers started to value the gustatory fragrances that features very sweet notes such as caramel, chocolate, vanilla, praline, etc. Such fact was a turning point , extremely spectacular for the innovation in fragrances industry, fact that, Guerlain Shalimar, even though fades into a gorgeous vanilic bottom, was not responsible for such transformation neither in the French classicism nor in a global level. This step had to be performed in a daring style like Thierry Mugler's one, out of the classic aesthetics of the French perfumery. It had to be made by a brand that evokes the woman as a modern star, able to reinvent herself keeping her extremes of sweet tenderness and powerful sensuality.
Probably when the fragrance was created in decade of 90, Thierry Mugler would never imagine that, in next years, your fragrance would evoke his own fashion history, controversial up to the point of being the Terrible Enfant of the couture, awakening on people admiration and refusal. Angel has the power of fascination, being one of the masterpieces of the modern perfumery including gourmand notes that had never been converted into a sales phenomenon until nowadays. Angel has also the power of being hated by those who, really, assume that it is a distinctive fragrance. The angel that, according to Thierry Mugler has graceful aura but also the priceless power of seduction. The angel who owns the emblematic beauty and attitude of controling her own destiny forever, year after year, as well as Angel was able of controling the brand's revenue.
The fragrance was composed from a very feminine idea of the Thierry Mugler universe, the Angel woman, delicate and seductive whose style and personality is much more important than the clothing pieces she wears, however the elements of the fragrance such as its mix and bottle count with autobiographical features. Starting from the composition which has notes of bergamot, mandarin, passion fruit, peach, apricot, honey, chocolate, caramel, vanilla, tonka bean and patchouli, the gustatory notes evoke his childhood whose olfactory memories celebrate the sweetness of petits gâteaux, cotton-candy, caramels, suggary notes, etc. Stars also are precious in the fashion designer's emotions in his intimacy with the blue and bright sky.
As well as any controversial and perfectly well-done fragrance, Angel keeps a mystery in its own olfactive mix because, there is a drier fruity approach that is not so evident because of the unavoidable gourmand explosion and, at the least, this approach leaves being relevant in the olfactory experience. In this moment, taking into consideration the fragrance complexity, only is possible to picture the images of dry apricots which, by themselves have the exotic flavor and here are covered by a fine chocolate prepared also by honey and almonds addition while in a very immediate a suggary overtone comes to sweeten the perfume in a over way such as feeling the cotton-candy be dissolved on the tongue. This fruity accord, that only is noticeable in an intimate relatioinship with the skin after some perfume applications is juxtaposed with the gourmand layer of honey, caramel and chocolate which, in Angel, are notes more unsual and evoke a gourmand scent made exclusively for Thierry Mugler. This accord of three notes is so exclusive like a clothing piece of haute couture,and until today is recognised in others fragrances in his range like a real olfactory signature of the brand.
After a very fast fresh opening, the sensuality of the basic Thierry's accord is very highlighted by the honey and caramel that dominate the fragrance before the smooth real arrival of the chocolate. Even if caramel overtones give the impression of a caramelised syrup spread on almonds covered by chocolate and later, covering also dark and sensual patchouli woods with slight and sinuous resinous touches, Angel was composed to balance and prioritise 5 main notes : honey, chocolate, caramel, patchouli and vanilla, highlighting the first three notes from the others two remained which, in the drydown, are deliciously addictive and sensually appealing, alluring because of the comfort after candies overdose and woman is granted by a pleasant note of vanilla.
There is an impression that, behind the fabulous star bottle and the childish memories of Thierry Mugler, there is a need of finding , even if in dreams while staring the sky illuminated by lovely stars, an adult party with various candies done exclusively to have unique flavor and tastes. Angel can be amazingly innocent in the mix but also seductive in the attitude, and its real glamour is to be worn in a moderate way like to taste addictive and expensive candies only in special moments, such in a funny, alluring, glam fashion and, dreamly fascinating party being the muse of Thierry Mugler planet and, therefore, avoiding that its use be overly exxagerated as pure banality.
Angel has an excellent proposal among concept, mix and marketing. It celebrates the image of an elegant and sensual woman, added to it the youthfullness and joy of the sweet notes that open the angelical facet of the perfume and this glamourous savoir faire of Thierry Mugler as part of an extraordinary macrocosmo of the fashion world, a star world in an era in continuous avant-garde that only he would reach, of sweet and bold women in the right balance of the femininity, mainly in a real world in which, unfortunately, futility and vulgarity are natural in some women. Certainly, the heroin of Thierry Mugler is an Angel born from a distant start and, thus, on the contrary what has been happened, the fragrance should be used with refinement, in this atmosphere of femininity and glam.
The Angel woman has this dual spectrum of being accessible in the contemporaneity of wonderful Muglerianas woman and, at the same time, being distant as an star of unique magnetism, belonging to other planet, a rare beauty in all her physical and behavioral nuances and this is reflected on the creativeness used in the fragrance. Because of this harmony and type of "gourmand" entrepreneurship, the maison of Thierry Mugler and the perfumer Olivier Cresp were extremely brilliant in this creation that, as the mark of good fortunate people, have the star in themselves.
To have the gift of having and being a real Angel is not for any woman, hence, even though the fragrance be copied and criticized unfairly several times, wearing Angel is not a state of mind, is simple be. Being very good, in terms of olfactory creation and feeling the other's badness because , indeed, anyone will be able of copying it at the same level of the Thierry Mugler's art, the same happens to Angel woman, anyone is able of copying her. In the middle of many stars, she brights uniquely and seduces as she would bring the divinal mark that differentiate her from the others, the sophisticated and angelical mark of the also very sensual Muglerian stars.
Evaluated version: Eau de Parfum
Long-lastin power: More than 12 horas
Sillage: Strong
Drydown: Gourmand oriental
Notes: Bergamot and mandarin, passion fruit, peach, apricot, honey, chocolate, caramel, vanilla, tonka bean and patchouli.
Perfumer : Olivier Cresp. Executive Direction of Véra Strübi (Thierry Mugler maison), Yves de Chiris (VP Marketing ex-Quest International) under creative direction of Thierry Mugler.
Perfume Review by Copyright Cristiane Gonçalves for Perfume da Rosa Negra.
Quote Thierry Mugler, autobiographical details of Thierry Mugler in Angel reference Source Parfums D'Legende, Michael Edwards.
Photo credits: Thierry Mugler
Versão avaliada: Eau de Parfum
Poder de duração: Mais de 12 horas
Sillage: Forte
Drydown: Gourmand oriental
Notas: bergamota e mandarina, maracujá, pêssego, damasco, mel, chocolate, caramelo, baunilha, tonka bean e patchuli.
Perfumista : Olivier Cresp. Direção executiva de Véra Strübi (Thierry Mugler maison), Yves de Chiris (VP Marketing ex-Quest International) sob direção criativa de Thierry Mugler.
(English version)
"Un ange peu-être bon ou mauvais" (Thierry Mugler)
As a sensible woman, I have to agree with one of the best quotes of Thierry Mugler "Women are angels and they may be good or bad". Be a good and bad angel is intrinsic in the dual character of each human being, and mainly women have this insight of being sweet and bad when they wish to be, even if be it in the most seductive and best of all badnesses is not an evil thing: to seduce a man too far until make him fall on his knees desiring her as she would be the last night star and take him from any solitude, giving man the sweetest pleasure among all pleasures and save him from the same loneliness that Thierry Mugler felt when he stared stars which were his inspiration to select a brilliant blue flacon in format of star for his first fragrance, the acclaimed Angel, the most superbe gourmand oriental in its category, the revolutinary fragrance released in 1992 to be a timeless modern classic, and that represented a milestone in the perfumery as one of the most hate-love fragrances in the last times.
Angel, in its mythical role in perfumery meant a prophetical release not only for the brand, but for the market. From Angel, the perfume industry and, hence, consumers started to value the gustatory fragrances that features very sweet notes such as caramel, chocolate, vanilla, praline, etc. Such fact was a turning point , extremely spectacular for the innovation in fragrances industry, fact that, Guerlain Shalimar, even though fades into a gorgeous vanilic bottom, was not responsible for such transformation neither in the French classicism nor in a global level. This step had to be performed in a daring style like Thierry Mugler's one, out of the classic aesthetics of the French perfumery. It had to be made by a brand that evokes the woman as a modern star, able to reinvent herself keeping her extremes of sweet tenderness and powerful sensuality.
Probably when the fragrance was created in decade of 90, Thierry Mugler would never imagine that, in next years, your fragrance would evoke his own fashion history, controversial up to the point of being the Terrible Enfant of the couture, awakening on people admiration and refusal. Angel has the power of fascination, being one of the masterpieces of the modern perfumery including gourmand notes that had never been converted into a sales phenomenon until nowadays. Angel has also the power of being hated by those who, really, assume that it is a distinctive fragrance. The angel that, according to Thierry Mugler has graceful aura but also the priceless power of seduction. The angel who owns the emblematic beauty and attitude of controling her own destiny forever, year after year, as well as Angel was able of controling the brand's revenue.
The fragrance was composed from a very feminine idea of the Thierry Mugler universe, the Angel woman, delicate and seductive whose style and personality is much more important than the clothing pieces she wears, however the elements of the fragrance such as its mix and bottle count with autobiographical features. Starting from the composition which has notes of bergamot, mandarin, passion fruit, peach, apricot, honey, chocolate, caramel, vanilla, tonka bean and patchouli, the gustatory notes evoke his childhood whose olfactory memories celebrate the sweetness of petits gâteaux, cotton-candy, caramels, suggary notes, etc. Stars also are precious in the fashion designer's emotions in his intimacy with the blue and bright sky.
As well as any controversial and perfectly well-done fragrance, Angel keeps a mystery in its own olfactive mix because, there is a drier fruity approach that is not so evident because of the unavoidable gourmand explosion and, at the least, this approach leaves being relevant in the olfactory experience. In this moment, taking into consideration the fragrance complexity, only is possible to picture the images of dry apricots which, by themselves have the exotic flavor and here are covered by a fine chocolate prepared also by honey and almonds addition while in a very immediate a suggary overtone comes to sweeten the perfume in a over way such as feeling the cotton-candy be dissolved on the tongue. This fruity accord, that only is noticeable in an intimate relatioinship with the skin after some perfume applications is juxtaposed with the gourmand layer of honey, caramel and chocolate which, in Angel, are notes more unsual and evoke a gourmand scent made exclusively for Thierry Mugler. This accord of three notes is so exclusive like a clothing piece of haute couture,and until today is recognised in others fragrances in his range like a real olfactory signature of the brand.
After a very fast fresh opening, the sensuality of the basic Thierry's accord is very highlighted by the honey and caramel that dominate the fragrance before the smooth real arrival of the chocolate. Even if caramel overtones give the impression of a caramelised syrup spread on almonds covered by chocolate and later, covering also dark and sensual patchouli woods with slight and sinuous resinous touches, Angel was composed to balance and prioritise 5 main notes : honey, chocolate, caramel, patchouli and vanilla, highlighting the first three notes from the others two remained which, in the drydown, are deliciously addictive and sensually appealing, alluring because of the comfort after candies overdose and woman is granted by a pleasant note of vanilla.
There is an impression that, behind the fabulous star bottle and the childish memories of Thierry Mugler, there is a need of finding , even if in dreams while staring the sky illuminated by lovely stars, an adult party with various candies done exclusively to have unique flavor and tastes. Angel can be amazingly innocent in the mix but also seductive in the attitude, and its real glamour is to be worn in a moderate way like to taste addictive and expensive candies only in special moments, such in a funny, alluring, glam fashion and, dreamly fascinating party being the muse of Thierry Mugler planet and, therefore, avoiding that its use be overly exxagerated as pure banality.
Angel has an excellent proposal among concept, mix and marketing. It celebrates the image of an elegant and sensual woman, added to it the youthfullness and joy of the sweet notes that open the angelical facet of the perfume and this glamourous savoir faire of Thierry Mugler as part of an extraordinary macrocosmo of the fashion world, a star world in an era in continuous avant-garde that only he would reach, of sweet and bold women in the right balance of the femininity, mainly in a real world in which, unfortunately, futility and vulgarity are natural in some women. Certainly, the heroin of Thierry Mugler is an Angel born from a distant start and, thus, on the contrary what has been happened, the fragrance should be used with refinement, in this atmosphere of femininity and glam.
The Angel woman has this dual spectrum of being accessible in the contemporaneity of wonderful Muglerianas woman and, at the same time, being distant as an star of unique magnetism, belonging to other planet, a rare beauty in all her physical and behavioral nuances and this is reflected on the creativeness used in the fragrance. Because of this harmony and type of "gourmand" entrepreneurship, the maison of Thierry Mugler and the perfumer Olivier Cresp were extremely brilliant in this creation that, as the mark of good fortunate people, have the star in themselves.
To have the gift of having and being a real Angel is not for any woman, hence, even though the fragrance be copied and criticized unfairly several times, wearing Angel is not a state of mind, is simple be. Being very good, in terms of olfactory creation and feeling the other's badness because , indeed, anyone will be able of copying it at the same level of the Thierry Mugler's art, the same happens to Angel woman, anyone is able of copying her. In the middle of many stars, she brights uniquely and seduces as she would bring the divinal mark that differentiate her from the others, the sophisticated and angelical mark of the also very sensual Muglerian stars.
Evaluated version: Eau de Parfum
Long-lastin power: More than 12 horas
Sillage: Strong
Drydown: Gourmand oriental
Notes: Bergamot and mandarin, passion fruit, peach, apricot, honey, chocolate, caramel, vanilla, tonka bean and patchouli.
Perfumer : Olivier Cresp. Executive Direction of Véra Strübi (Thierry Mugler maison), Yves de Chiris (VP Marketing ex-Quest International) under creative direction of Thierry Mugler.
Perfume Review by Copyright Cristiane Gonçalves for Perfume da Rosa Negra.
Quote Thierry Mugler, autobiographical details of Thierry Mugler in Angel reference Source Parfums D'Legende, Michael Edwards.
Photo credits: Thierry Mugler
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