segunda-feira, 9 de novembro de 2009

Entrevistas de Jequiti e Claudia Leitte sobre o lançamento de Jequiti Elo/ Interviews of Claudia Leitte and Jequiti about new Jequiti Elo fragrance



Claudia Leitte, Alegria, Alegria, Alegria com Jequiti Elo
Claudia Leitte, Joy, Joy, Joy with Jequiti Elo

A cantora Claudia Leitte é a nova alegria da Jequiti e, a unidade de cosméticos do Grupo Silvio Santos em parceria com a carismática cantora e a casa de fragrâncias Givaudan lançam as novas fragrâncias Elo com o tema " a alegria é o nosso Elo", evocando, desta forma, a afetividade que liga à marca, a cantora e os consumidores.

A escolha de Claudia Leitte para a assinatura de uma nova fragrância Jequiti representa a dimensão dos esforços de crescimento da marca e da sua conexão com o povo brasileiro, reforçando desta forma que Jequiti está investindo ainda mais em um das áreas que mais crescem no país: a perfumaria, setor no qual o país obteve 60,3% de market share em Fine Fragrances na América Latina em 2008. Além disso, a Cia vem trabalhando com artistas de grande sucesso e carisma como foi o caso do cantor Fábio Júnior ao lançar as fragrâncias Jequiti Só Você, uma das linhas mais vendidas da marca.

Perfumes,fotos e catálogos do pré-lançamento. Irresistíveis!
Perfumes, photos and catalogues in fragrance pre-release. Irresistible!


Lásaro Carmo Jr, diretor geral da SS Cosméticos comenta que em Outubro de 2009 a Jequiti completou 3 anos de existência e é uma das empresas que crescem exponencialmente na área de cosméticos com mais de 100 mil consultoras em todo o país. Até o primeiro semestre deste ano eram um pouco mais de 70 mil, ou seja 40% de crescimento em sua força de vendas em poucos meses e complementa " A expectativa de faturamento da marca para 2009 é alcançar a marca de R$ 200 milhões". 


Em entrevista, Claudia Leitte cuja beleza e simpatia fascinam como um elo imediato com seu carisma  e talento estava radiante com seus novos perfumes, sorridente e muito feliz. O profissionalismo e o entusiasmo da equipe Jequiti e SS Cosméticos e o talento e expertise do perfumista Sênior da Givaudan, Thierry Bessard se uniam a este Elo para celebrar a maior das alegrias  quando o assunto é perfumes: sentir o cheiro da alegria de um grande lançamento, fruto de um trabalho em equipe multidisciplinar que implica a expectativa conjunta de vendas, crescimento, satisfação do consumidor e valorização da marca garantidas.



Segundo Marcelo Martins, gerente de marketing e inovação da Jequiti, a empresa teve este ano um foco estratégico na categoria de perfumaria e o lançamento das fragrâncias Elo faz parte de uma idéia especial para o Natal, uma época que é muito aquecida no mercado de perfumes. " Surgiu a idéia de no final de ano, pro Natal, termos um produto que fechasse o ano com chave de ouro, que fosse um lançamento muito forte e muito agressivo na categoria de perfumaria e trazendo, nada mais, nada menos que a Claudia Leitte. Ela tem a cara do Grupo Silvio Santos. Claudia Leitte tem o DNA da alegria e da diversão e é esta alegria que é o elo, a ligação com as pessoas e com o nosso conceito, uma fragrância para pessoas de 15 a 35 anos que é jovem e é o público Jequiti" -  finaliza. Com esta escolha, a Jequiti lança uma fragrância de celebridade que ainda é algo não tão explorado no Brasil, em comparaçao à popularidade das "celebrity fragrances" no exterior, o que, de certa forma vem a contribuir  com o crescimento de uma empresa jovem atrelando a ela uma artista talentosa, cativante e em contínuo sucesso. 


De fato, uma escolha  estratégica que vem se tornando natural até mesmo entre as gigantes e tradicionais empresas, como a Coty que fechou contrato com a cantora  Beyoncé Knowles, uma das artistas que mais vendem música no mundo e a Avon que fechou contrato com Reese Witherspoon, uma das atrizes mais queridas de Hollywood e, em breve, lançará nova fragrância com Fergie, a popular vocal do grupo Black Eyed Peas.

Jequiti, Claudia Leitte, SS Cosméticos e Givaudan
Jequiti, Claudia Leitte, SS Cosméticos and Givaudan 



Assinar uma fragrância era algo inevitável para Claudia Leitte que confessa abertamente que ama perfumes, principalmente os amadeirados e tem até uma coleção própria, no entanto só faltava a oportunidade adequada e ela apareceu com a Jequiti. Claudia diz " eu queria  algo que tivesse a ver comigo, não posso assumir algo que não tem a ver comigo. Não aceitei outras propostas por não ter empatia" e finaliza " o perfume está a minha cara cara. Marcante mas discreto, eu achei ele muito chic".


A cantora participou de todo o desenvolvimento da fragrância e associa perfume à música, assim como as notas de uma canção, o perfume também tem esta harmonia das notas. "Perfume é como música" - enfatiza. E se pudesse relacionar uma de suas músicas com Elo, qual seria? Ela suspira, sorri e, sem hesitar, confessa: "Amor perfeito, que mesmo não sendo minha mas dos grandes Michael Sullivan e Paulo Massadas e cantada pelo Rei Roberto Carlos, esta seria a música do meu perfume".


A relação de Claudia Leitte com fragrâncias não é de agora  e ela relaciona suas memórias com as coisas simples e importantes da vida, principalmente a família. Ela revela " tenho uma coleção de perfumes. Gosto do cheiro do meu marido, gosto do cheiro do meu filho, de flores e de comida". E volta a comentar sobre o marido, o empresário Márcio Pedreira " Meu marido é muito cheiroso. Um homem cheiroso abre muitas portas".

Claudia Leitte revela , em exclusividade que, em breve, sua loja virtual CLStore venderá vários produtos e, como não poderia faltar, suas fragrâncias; ação tal que será benéfica para associar mais ainda  Jequiti Elo à Claudia Leite e oferecer aos fãs mais um canal de vendas do perfume de sua musa. Marcelo Martins complementa "a marca também expandirá a venda de fragrâncias para Villa Jequiti, que é a divisão de não-cosméticos da empresa".


 Patrícia Abravanel, filha de Silvio Santos junto com a cantora. Felicíssimas!
Patrícia Abravanel, daughter of Silvio Santos and the singer taking pictures. Happiness!


 Ações de marketing, comunicação e relacionamento começam a ferver mais ainda, a partir de amanhã, na mídia impressa e eletrônica, um investimento de mais de 2 milhões de reais  para as campanhas de Novembro e Dezembro. Além da publicidade criada pela QG Propaganda, o plano de mídia contará com um hotsite, sampling, shows, amostragem e até  ação de merchandising na novela "Vende-se um véu de noiva" do SBT. Segundo José Francisco Queiroz, diretor de comunicação e marketing "Queremos divulgar o grande lançamento da perfumaria  da Jequiti, fortalecendo a marca por meio da parceria com esta grande cantora"  Sobre o lançamento do hotsite, ele complementa "O objetivo é que o consumidor  conheça melhor as fragrâncias e tenha a oportunidade de baixar conteúdos exclusivos das fragrâncias Elo e da Claudia Leitte, como fundo de tela e papéis de parede"







O filme publicitário, uma ação de longo alcance mediático e de maior proximidade visual, evidencia um elo de Claudia Leitte com os fãs, retratando momentos de alegria, na praia, na cidade, no show, entre fotógrafos e fãs. Marcello Droopy, diretor nacional da agência QG explica que o conceito da campanha nasceu a partir do próprio Elo, que é o nome da fragrância " Mostramos isso por meio do elo de Claudia Leitte com seus fãs, com seus shows e com sua vida pessoal. Com todo mundo que ela ama e que, consequentemente, a ama também".


Se você ama Claudia Leitte e Jequiti, esteja aberto para mais este elo, alegre e perfumado.

Acompanhe o Perfume da Rosa Negra para a cobertura especial de Jequiti Elo por Claudia Leite.  Não perca a  entrevista com Jequiti e Givaudan sobre o desenvolvimento do produto

e muito mais...


Perfume da Rosa Negra
o blog brasileiro pioneiro em Perfumes
em elo com Jequiti Elo por Claudia Leitte
em elo com você





(English version) 
 


The Brazilian singer Claudia Leitte is the new joy of Jequiti and, the division of cosmetics owned by Silvio Santos Group in partnership with the charismatic celebrity and the perfume house Givaudan releases the new fragrances Elo having as central theme "the joy is our Elo (connexion), then evoking the affection that connects the brand, the singer and the consumers.


The selection of Claudia Leitte for the signature of a new Jequiti fragrance represents the dimension of Jequiti's efforts for the brand's growth and its connection with the Brazilian people, reinforcing that the company has invested much more in one of the most emerging  product categories in the country:  the perfumery , this segment obtained in Brazil  60,3% of  market share in  Latin America Fine Fragrances during 2008. Besides, the Cia has worked with artists of great success who also has a huge range of loyal fans such as the singer Fábio Júnior that also released fragrances by Jequiti named Só Você, one of the brand's best-sellers.



Lásaro Carmo Jr, SS Cosméticos general director comments that in 2009 October Jequiti completed its 3rd anniversary and is one of the companies that has most grown in cosmetics area with more than 100 thousand sales consultants in all the corners of the country. Until the first semester of this year, the company had a little more than 70 thousand consultants, that is , there was 40% of growth in its sales team in few months and he says further  " The expectation of brand's revenue for next year is to reach R$ 200 millions".


During the interview, Claudia Leitte whose beauty and kindness are fascinating like an immediate connexion with her affection and talent, she was radiant with her new perfumes, smiling and very happy. The professionalism and enthusiasm of the Jequiti's and SS Cosmetico's teams were evident and with the talent and expertise of Givaudan's Senior perfumer Thierry Bessard they all could be joined to this "ELO" to celebrate the greatest joy among all joys, mainly when the matter is about perfumes: smeling the scent of joy in a big release, result of a multi-tasked teamwork that also creates the  expectation together about the sales, growth, consumer satisfaction and brand's value, all garanteed.

Acording to Marcelo Martins, Jequiti's marketing and innovation Mgr, this year the company had a strategical focus on the perfumery category and the release of Elo fragrances is part of an special idea to Christimas, a period of huge increase in perfume sales. " This new idea arose to the end of the year, to the Christmas, the idea of having a product to end the year successfully with a "gold key", the idea of being a very strong and daring release in the perfumery category, bringing Claudia Leitte as spokewoman. She has the face of Silvio Santos's group. Claudia Leitte has the DNA of the joy and fun and that is the joy, that is the "ELO", the connection with people and our concept, a fragrance targeting people from 15 to 35 years old, young. This is the Jequiti's audience" -  he concludes. Through this choice, Jequiti releases a celebrity fragrance that is something not so explored in Brazil in comparison to how "celebrity fragrances" are popular overseas, what means, in a certain manner, that it comes to contribute with the growth of the young company joining its image to the image of a talented, captivating and continuously successful artist.  


Indeed, a strategical choice that has became very natural also in giant and traditional companies such as Coty that made an agreement with the singer Beyoncé Knowles, one of the  billionaire artists who are global  top sellers in music and Avon fragrances which made an agreement with Reese Witherspoon, one of the most beloved Hollywood actress and, soon, Avon will release the new fragrance signed by Fergie, the popular vocal singer of the Black Eyed Peas.




To have a fragrance was something unavoidable to Claudia Leitte who says clearly that loves perfumes, mainly the woody ones and has  also a personal collection, however there wasn't the suitable opportunity to release one and she refused some proposals until be invited by Jequiti, she says: " I would like somehting that would be connected to myself, I cannot assume something that has no relationship with myself. I didn't accept others proposals because there wasn't an emphathy" and continues " Elo resembles myself. Remarkable but subtle, I think it is very chic".


She participated in all the fragrance development and associates perfume to music, as well as the notes of a song, the perfume also has this harmony in its notes. "Perfume is like music" - she emphasizes. And if you could  connect one of your songs with Elo, which one would be? She smiles and without hesitating, she declares: "Amor perfeito, which is not my lyrics but of great Michael Sullivan and Paulo Massadas and sung by the King Roberto Carlos, this would be the music of my perfume".



The relationship of Claudia Leitte with scents is not recent and she links her memories with the simple and important things of the life, mainly her family.  She reveals: " I have a perfumes collectioin. I adore the scent of my husband, I like the scent of my son, of flowers and food". And she says again about her husband, the business man Márcio Pedreira " My husband is very fragrant. A fragrant man opens many doors."

Claudia Leitte reveals, in exclusivity that, soon, her virtual store CLStore will sell various products and, of course, her fragrances will be there, this action will be very useful to associate more and more Jequiti Elo to the singer branding and offer to her fans one more sales channel with the perfume of their muse. Marcelo Martins says further: "the brand will also expand the fragrances sales to Villa Jequiti, that is the non-cosmetics division at Jequiti."


Marketing, communication and brand's relationship start to warm up more and more, from tomorrow, in the printed and electronic media, an investment of more than 2 millions of Reais in advertisements campaigns in November and December. Besides the publicity created by QG Propaganda, the media plan  counts with a hotsite, sampling, concerts,  showcases and also merchadising actions in the soap opera " Vende-se um véu de noiva" of SBT,  the Television owned by Silvio Santos. According José Francisco Queiroz, Communication and Marketing Director "We want to advertise the big release of the Jequiti perfumery, strengthing the brand through the partnership with  this great singer" About the release of Elo' hotsite, he says "The objective is that the consumer knows better the fragrances and has the opportunity to download exclusive Elo fragrances and Claudia Leitte's contents, such as screensavers and wallpapers."



The advertisement movie, an action of high media reach and more visual intimacy shows clearly a connexion (um elo) of Claudia Leitte with her fans, portraying joyful moments, in the beach, in the city, in  her concerts, among papparazis and fans. Marcello Droopy, national director of agência QG explaines that the concept of the campaign originated from the own connection "elo", that is the name of the fragrance. "We show it through the connection of Claudia Leitte with her fans, her concerts and her personal life. With everyone she loves and that also loves her."



If you love Claudia Leitte and Jequiti, be open-hearted to this joyful and fragrant ELO.

Follow Perfume da Rosa Negra to read the special coverture of the first fragrance of Claudia Leitte, Jequiti Elo. Don't miss the interview with Jequiti and Givaudan about the product development and much more...



Perfume da Rosa Negra
the pioneer Brazilian Perfume Blog
in connexion with Jequiti Elo por Claudia Leitte
in connextion with you 





Photos: Personal PRN. Text by  PRN: Cristiane Gonçalves for Perfume da Rosa Negra. Credits to Jequiti's interviee's quotes.


Nenhum comentário: