sábado, 23 de abril de 2011

Publicidade de Perfumes/Perfume Advertisement: Dior Homme "RENDEZ VOUS" TV Film by Director GUY RITCHIE

por/by Cristiane Gonçalves, Perfume da Rosa Negra, a new time, a new perfume



"Você sabe quem eu sou, eu sei quem é você"
"You know you I am, I know who you are"



Nas campanhas publicitárias de perfumes já tivemos vários diretores de Cinema agregando seu talento para a qualidade de filmes de maisons como Chanel (Martin Scorsese em Chanel Bleu e Joe Wright para Coco Mademoiselle), Gucci (David Lynch em Gucci by Gucci for Women), Dior (Sophia Coppola para Miss Dior Chèrie), entre outros. Um dos últimos excelentes acertos é a nova propaganda de Dior Homme, que traz o seu belo britânico pub, o ator Jude Law, a modelo Michaela Kocianova e a direção do inglês Guy Ritchie, ex-marido de Madonna e cineasta de filmes como Rock N'Rolla, Snatch e de Sherlock Holmes, esse último também com Jude Law.




Essa propaganda é um primor técnico e estético em termos de linguagem cinematográfica com o estilo de Guy Ritchie: Sedução e elegância, do figurino à fotografia e a direção de Arte, o cineasta cria uma atmosfera de "Rendez Vous" (encontro em francês), com o suspense do que se desenvolve adiante. Closes em olhares marcantes, enquadramentos de câmera em objetos e detalhes dos corpos, uma trilha sonora com a sedutora dicção das vozes do casal e  a magnífica canção cool Exogenesis Symphony da banda Muse (a mesma que canta Space Dementia, no comercial de Dior Midnight Poison) marcam bem essa preparação como um jogo perfumado que envolve e extasia a audiência. Guy Ritchie é fantástico e tem o toque de Midas do refinamento fílmico. A narrativa é desenvolvida como um ritual para o grande e perfumado Rendez Vous em frente ao símbolo da romântica Paris, a  Torre Eiffel, com a seguinte pergunta: Como reconhecerei-o? Somente um perfume pode responder esse mistério.








English Version



In perfume ad campaigns, we have already various Cinema directors adding their talents for the quality of the films from maisons such as Chanel (Martin Scorsese in Chanel Bleu and Joe Wright in Coco Mademoiselle), Gucci (David Lynch in Gucci by Gucci for Women), Dior (Sophia Coppola in Miss Dior Chèrie), among others. One of the last oustanding films is the new ad for Dior Homme fragrance, which features the handsome British pub, the actor Jude Law and the top model Michaela Kocianova under the direction of the English réalisateur Guy Ritchie, ex-husband of Madonna and director from movies Rock N'Rolla, Snatch and Sherlock Holmes, this last also stared by Jude Law.

This ad is a technical and aesthetics piece of Art, filled by a wonderful cinematographic language aligned to Guy Ritchie style: Seduction and elegance, from the costume designer to the photograph and Art Direction, the director creates an atmosphere of "Rendez Vous" (blind date in French), developing the thriller that will be revealed later. Close-ups on remarkable glances, camera fitting  objects and body details, the dialogue between the beautiful couple and a sound repertoire with their seductive voices and the splendid cool song Exogenesis Symphony from band Muse (the same that sings Space Dementia, in the ad Dior Midnight Poison); finally all of it emphasize the preparation of this fragrant game that  involves and entices the audience. Guy Ritchie is amazing and his Midas touch of filmic refinement. The script is developed such as a ritual for the great scented Rendez Vous in front of the romantic Paris Symbol , the Eiffel Tower, with the following question: How I will recognise you? Only a perfume should answer this mystery. 

Nenhum comentário: