segunda-feira, 27 de julho de 2009

Seu perfume é valioso e luxuoso?/ Is your fragrance valuable and luxurious?



Uma das principais autoridades em pesquisa em Global Brand Value, a BrandZTop divulgou o seu quarto relatório anual 2009 com o ranking das 100 marcas globais mais valiosas. Um material precioso para os que olham o mundo corporativo de negócios e o mercado consumidor com muita atenção, principalmente valorizando o quão poderoso pode ser uma marca e ter o nome agregado à ela. Não há dúvidas, uma marca é um patrimônio multimilionário para qualquer empresa.


Além dos ranking das 100+, o relatório apresenta o valor das marcas por segmento, apresentando na edição o cobiçado mercado do luxo, emplacado por renomadas marcas como Hermès, Chanel e Louis Vuitton. Veja o cenário:





Top 10 Luxury Brands 2009
BrandZTop


Nenhuma surpresa neste ranking, principalmente olhando o valor destas marcas na categoria de perfumes e considerado as top 5 Hermès, Gucci, Chanel, Cartier e Prada que estão em constante evolução. Jean Claude Ellena, mestre de perfumaria na Hermès é imbatível. Gucci e a renovação trazida por Frida Gianini, Chanel e o eterno poder perfumado de clássicos como Chanel n. 5, agora reapresentado com a publicidade da pub Audrey Tatou e perfumistas excepcionais como Jacques Polge e Christopher Sheldrake e Prada e seus lançamentos Infusion com a retomada da clássica íris. Somente Cartier mantém-se mais conservadora, mas fascinou muitos fãs com Délices de Cartier e uma abordagem jovem madura em um mix de cerejas geladas.


Falar sobre o que é luxo é muito relativo porque nem tudo que reluz é luxo, mas em geral, luxo é espírito ultrasofisticado, poder e riqueza de ter e poder ter, de ser e poder ser luxuoso de forma atemporal, integrando os valores destas marcas e tendo um comportamento igualmente refinado. Isso é refletido na marca de uma forma muito simples, logo o luxo é como a fumaça de um perfume, ele simplesmente existe de maneira natural e é único, de difícil definição mas facilmente evidenciado se é luxo ou não. Basta sentir usar um dos melhores
Hermès, Gucci, Chanel, Cartier ou Prada , não há como negar, eles incorporam um aura de bom gosto.

BrandZTop disponível no site oficial


(English version)


One of the main authorities in Global Brand Value research, the BrandZTop has published its 4th annual report 2009 featuring the ranking of the 100 most global valuable brands. A precious material for those who look at the corporate business world and consumer market with considerable attention, mainly valuing how powerful may be a brand and have a name associated to it. There is no doubt, a brand is a multimillionaire heritage for any company.


More than the ranking top 100+, the report presents the value brand by segment, presenting in the edition the coveted luxury market of brands such as Hermès, Chanel and Louis Vuitton. See the top 10 luxury brands:





Top 10 Luxury Brands 2009
BrandZTop. All rights reserved.



There is no surprise in this ranking, mainly looking at the brand value with the eyes on perfumes category and taking into account a top 5 as Hermès, Gucci, Chanel, Cartier and Prada that are always in evolution. Jean Claude Ellena, master of the perfumery is magnificent. Gucci and the fragrance renewal by Frida Gianini, Chanel and the eternal power of classics as Chanel n. 5, now readvertised with the ad performed by the pub Audrey Tatou and having as outstanding perfumers Jacques Polge and Christopher Sheldrake and Prada and its Infusion releases with the approach of the classic iris. Only Cartier has kept some conservative position on fragrances, but fascinated many fans when released Délices de Cartier with a mature youthful approach on a mix with lovely iced cherries.


Talking about what luxury is is very relative because all is not gold that glitters , but in general, luxury is an extreme sophistication, power and wealth of owing and and be able to own, of being and be able to be pure luxury in a timeless way, integrating all values of these brands and having equally refined behavior. This is reflected on the brand in a very simple way, hence luxury is like the smoke of the fragrance, it simply exists in a very natural manner and is unique, hard to define but easily evident if is luxurious or not. Only feel the scent of one of the best
Hermès, Gucci, Chanel, Cartier or Prada , it is impossible to deny : they really incorporate the good taste aura.

BrandZTop available at the official site.


Review by Copyright Cristiane Gonçalves aka Cris Rosa Negra for Perfume da Rosa Negra.
Prada Photo. All credits to Prada.com
Table Brand Z Top luxury brands. All credits to BrandZ.

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